Lopende vorm lijkt

Ik heb veel van gisteren doorgebracht in een ontmoeting met Merrell-schoenen, die werd bijgewoond door verschillende biomechanica-experts. Nike Air Max Zero Femme Adidas Superstar Hombre Een van de dingen die we allemaal betreurden was de laserfocus op voetstaking die is voortgekomen uit het blootsvoets lopende debat en de daaruit voortvloeiende discussies over wat voor soort loopvorm het beste is. Lopende vorm lijkt Nike Air Vapormax Womens synoniem geworden te zijn aan een voetaanval en het slaan op de voorvoet lijkt synoniem te zijn geworden met blootsvoets lopen. Dit frustreert me, omdat er veel meer is om te lopen dan voetstappen, en ik denk dat er mogelijk nog meer belangrijke aspecten van het rennen zijn die worden be?nvloed door blootsvoets lopen dan waar de voet het eerste contact maakt. Na de vergadering van gisteren keerde ik terug naar mijn hotelkamer om een ??aantal referenties te vinden voor een artikel dat net op de blog van de New York Times Well is gepubliceerd. Het artikel was getiteld "Is Barefoot-Style Running Best? Adidas Superstar Mens New Nike Air Max 95 Womens Studies Cast Doubt "en werd vergezeld door een gigantische foto van de Vibram Fivefingers-schoenen (die, vreemd genoeg, ook synoniem zijn geworden met blootsvoets lopen - dat zijn ze niet!). Het artikel ging verder over een studie www.neonray.co.uk van UMass die vorige maand online werd gepubliceerd in de Journal of Applied Physiology. De studie was interessant. Ze namen twee groepen lopers mee - 19 gewone RF en 18 gewone FF-renners - en vergeleken hun loopeconomie met hun gebruikelijke voetaanval en de omgekeerde, niet-gebruikelijke voetaanval op drie verschillende snelheden (3,0, 3,5 en 4,0 m / s) . Voetaanval werd geclassificeerd in het laboratorium met behulp van video- en krachtparameters, en dit is waar een belangrijk punt moet worden gemaakt. Omdat echte spitsen met voorhoofden moeilijk te vinden waren, bestond hun "voorvoet" -groep Adidas NMD Mujer feitelijk uit 14 middenvoetstakers en slechts vier echte voorstevenstakers. Houd dat in gedachten bij het interpreteren van de resultaten - het was meer een vergelijking tussen de middenvoet en de hiel dan de voorvoet en de hiel. Alle Nike Air Max 90 Femme onderwerpen liepen in dezelfde New Balance-racevlokken. "Uiteindelijk toonden deze gegevens aan dat het slaan van de hiel de meer fysiologisch rendabele vorm was, met een aanzienlijke marge. Heele stakers gebruikten minder zuurstof om in hetzelfde tempo te lopen als spitsen op de voorvoet, en veel van de spitsen uit de voorvoet gebruikten minder zuurstof - wat betekent dat ze zuiniger waren - toen ze van vorm veranderden om eerst met hun hielen te landen. "Nu, hier is wat de wat de auteurs van het onderzoeksrapport in de tekst van het artikel:
"We vonden geen verschil in snelheid van zuurstofverbruik of relatieve bijdrage van koolhydraatoxidatie tot het totale energieverbruik tussen gewone RF- en FF-hardlopers die hun gebruikelijke voetstappatroon uitvoerden met een lage, gemiddelde en hoge snelheid." Dus toen hardlopers hun gebruikelijke Nike Air Max Thea Hombre voet gebruikten staking patroon, er was eigenlijk geen verschil in rennende economie tussen de groepen. Geen verschil op een van de drie geteste snelheden. Dit resultaat komt overeen met andere onderzoeken die de economie tussen hiel- en voorvoetaanvallers vergeleken hebben. Ze vonden ook geen statistisch significant verschil in koolhydraatoxidatie tussen de twee groepen bij een van de geteste snelheden, hoewel er een trend was voor stakers van "voorvoet" om meer koolhydraten te verbranden. Dit is heel anders dan wat er in de Times stond. Toen ze de hardlopers vroegen om met de tegenovergestelde voetaanval te rennen, vonden ze het volgende: "Bij het uitvoeren van het alternatieve voetstappatroon resulteerde FF-werking in hogere percentages zuurstofverbruik dan in RF-running in de RF-groep aan de langzame en gemiddelde snelheden Nike Air Max 90 Mujer en over groepen op de hoge snelheid. "
Gewone hielspitsen werden dus minder economisch als ze renden met een voorvoetaanval op de langzame en gemiddelde snelheid. Geen echte verrassing daar, want het was een nieuw patroon dat meer gebruik van de plantarflexor-spieren vereist. Als ik de resultaten in Figuur 2 correct interpreteer, waren de spitsen van de voorvoet even zuinig als ze met een voetaanval op een van de snelheden liepen. Pas toen de voetaanvalgroepen werden gecombineerd, was het slaan op de achterklep voordeliger bij de hoge snelheid. Het gebruik van koolhydraten werd alleen aanzienlijk verhoogd wanneer de achtervoetstakers op de langzaamste snelheid naar een voorvoetaanval schakelden.
Sign In or Register to comment.