r zal worden omgedoopt tot de Kailua

Gastrecensent George Harris is een 58-jarige runner uit Manteca, CA. Hij loopt al 36 jaar, meest van dat als een soldaat in het Amerikaanse leger. George heeft momenteel Nike Air VaporMax Damskie 70-75 mijl per week, veel van die mijlen in Hoka Nike Air Presto Mens One One-schoenen. George heeft eerder de Hoka Rapa Nui Comp hier op Runblogger getest - hier deelt hij zijn mening over het Hoka Kailua Tarmac.
De Hoka Kailua Comp is de wegversie van de Rapa Nui Comp (die blijkbaar zal worden omgedoopt tot de Kailua Trail) en zal in de VS bekend staan ??als het Kailua Tarmac (een beetje verwarrend!). Je zou deze schoen kunnen zien als het kleine broertje van het Hoka Stinson Tarmac. Ik heb gelopen in elk model dat Hoka tot nu toe heeft geproduceerd (Bondi B, Bondi Speed, Stinson Evo Tarmac, Stinson Evo en Mafate). De Kailua-trail tot op dit punt was mijn favoriete Hoka. Sterker nog, ik zag foto's van Karl Meltzer die een paar droeg tijdens de recente Hardrock Hundred Endurance Run. Als fan van Hoka-schoenen moest ik de weg Kailua aanschaffen om te www.joomlas.co.uk zien waar het allemaal om draaide.Hoka staat bekend www.neonray.co.uk om zijn grote, super-dempende hardloopschoenen, terwijl andere bedrijven de intentie lijken te hebben schoenen af ??te knippen. Het Kailua Tarmac moest een "wegrace Hoka" zijn - het is absoluut geen raceflat in de traditionele zin, meer een Hoka neemt een wegraceschoen aan. Het eerste dat men zal opvallen aan deze schoen is dat het niet zo groot of omvangrijk uitziende als andere Hoka-schoenen. Het heeft hetzelfde chassis als de Kailua Trail en de bovenkant heeft een gaas met gelaste overlays met een tong van dun suede-achtig materiaal dat vergelijkbaar is met dat op de Stinson Tarmac maar dunner en zachter.beeld De schoen wordt geleverd met een 2 mm Ortholite binnenzool die is plat zonder contour (zie foto). Ik heb dit geruild voor mijn Foot Balance inlegzolen en er was meer dan Nike Air Max 90 Femme genoeg ruimte. Ik vond dat de bovenkant redelijk Adidas Superstar Hombre ademend was en ik had geen problemen in temperaturen van 90 graden (zowel droge hitte als in vochtigheid). De tussenzool is geblazen EVA, maar slechts 1,5x volume in vergelijking met 2x volume voor andere Hoka schoenen. Mijn Bondi Speed ??heeft bijvoorbeeld 35 mm tussenzool op de achtervoet en 30 mm in de voorvoet. Het Kailua Tarmac heeft 26 mm op de achtervoet en 21 mm in de voorvoet. Met dit verminderde volume is het geen verrassing dat het Kailua Tarmac minder zwaar weegt. Mijn onwetenschappelijke test toonde ongeveer 0,75 oz minder gewicht voor het Kailua Tarmac versus mijn Bondi Snelheid (beide maat 11.5). Dit is ongeveer hetzelfde als mijn Kailua-parcours. De buitenzool is soepel, vergelijkbaar met zijn grote broer, het Stinson Nike Air VaporMax Damen Tarmac.
Ik bestelde een maat 11.5 omdat dat de Nike Air Max 270 Dames maat is die ik heb gedragen in elke andere Hoka die ik heb - ze passen perfect. Met Drymax dunne sokken past de schoen geweldig. Ik zette wat dikkere sokken aan en er was nog steeds genoeg ruimte, in tegenstelling tot de Kailua Trail die een beetje knus aanvoelde met dikke sokken. Met dikkere sokken zou ik omhoog gaan naar een maat 12 in de Kailua Trail. Het Kailua Tarmac is een beetje smaller dan de andere Hoka-schoenen in het gebied van de achtervoet aangezien dit een "race-Hoka" is. De schoen had voldoende ruimte in de toebox, maar niet zo veel als mijn Bondi - hij voelde wat meer ruimte voorkant dan de Kailua Trail.
Sign In or Register to comment.